Persbericht: Slijterij Frans Muthert wordt Chichibu Offical Store

MUSSELKANAAL 7/7/2019 – Slijterij Frans Muthert in Musselkanaal is benoemd tot één van de vier Chichibu Official Stores in Nederland. Dat heeft importeur Salud Distribution vorige week bekend gemaakt tijdens een diner en proeverij in het Okura Hotel in Amsterdam. Samen met collega’s in Sint Oedenrode, Sluis en Bergen op Zoom is Muthert nu één van de vier winkels in Nederland die dit Japanse whiskymerk gaat verkopen.

Chichibu is een relatief jong whiskymerk uit de regio Saitama in Japan. Het merk was de afgelopen weken en maanden volop in het nieuws, onder meer omdat het door het beroemde Forbes Magazine werd uitgeroepen tot snelst groeiende Japanse whiskymerk. Er is slechts weinig voorraad die Europa bereikt en dus zal de beschikbaarheid ook de komende maanden schaars zijn. Muthert verwacht echter wel dat Chichibu op lange termijn beschikbaar zal zijn voor veel meer liefhebbers.
De eerste batch, de Chichibu Intergalactic Series, die eveneens in Amsterdam onthuld werd, was echter al op voorhand uitverkocht. De hype rondom deze set van twee was zo groot dat Muthert tot deze week werd platgebeld door fans van over de hele wereld. Deze set, die exclusief voor Oostenrijk en Nederland is gemaakt, was zo gewild dat verschillende mensen telefonisch en per mail zelfs het dubbele boden. Helaas voor hen was de schaarse voorraad al gereserveerd voor diverse klanten die er op tijd bij waren.

Slijterij Frans Muthert wordt Chichibu Offical Store

De Chichibu Intergalactic Series in de winkel bij Slijterij Frans Muthert